یزدفردا :تابش:از آنجا كه هماهنگ‌كننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ایشان باید مداخله كنند تا مشخص شود در كجا حق با دولت و در كجا حق با مجلس است-مجلس برنامه پنجم را از شكل آرمانگرایانه به عملگرایانه تغییر داد.

 دبیر كل فراكسیون خط امام (ره) مجلس با بیان اینكه اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند بهانه‌ای به دشمنان دهند، تاكید كرد كه همه سلایق در فرایندهای كشور باید حضور داشته باشد.

محمدرضا تابش نماینده اردكان، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان در جغرافیای سیاسی كشور، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی خار در چشم و استخوان در گلو، ناملایمات را تحمل كرده و بردبار هستند. زیرا نمی‌خواهند بهانه‌ای فراهم كنند تا بدخواهان و دشمنان ملت در این شرایط از اظهارات و موضع‌گیری‌ها و انتقادات آن‌ها سوء استفاده كنند.
وی افزود: مجموعه حاكمیت باید متوجه این امر باشد كه حضور نخبگان و همه سلایق در فرآیند‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، می‌تواند توسعه پایدار را رقم زند. لذا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید نظراتشان را بیان كنند تا مردم یكی از آنها از انتخاب كند و آنگاه دیگران به او كمك كنند.
تابش در پاسخ به سوال دیگری در مورد میزان اجرایی شدن برنامه چهارم توسعه كشور توسط دولت، تصریح كرد: برنامه توسعه قبلی كمی آرمانگرایانه بود و منابع لازم برای اجرای آن پیش‌بینی نشده بود. اما با كار كارشناسی‌ای كه در تدوین برنامه پنجم انجام شد، این برنامه توانست عملیاتی‌تر شود. زیرا بخش خصوصی، تعاونی‌ها، اتاق بازرگانی، مركز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، مجمع تشخیص و... وارد كارتدوین آن شدند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینكه نمی‌توانم بگویم چند درصد از برنامه توسعه چهارم توسط دولت عملی شده است، گفت: اما مشاهده كلی نشان می‌دهد كه دولت به این برنامه عمل نكرده است. زیرا یكی از كارهای دولت، ارائه گزارش عملكرد سالانه ‌در خصوص میزان دستیابی به اهداف برنامه است، كه انجام نشده و نشات گرفته از عمل نكردن دولت به قانون برنامه است.
تایش همچنین در مورد اجرای صحیح مصوبات عادی مجلس نیز اظهار داشت: اجرایی نشدن این مصوبات نیز مشهود است. حال كه این مساله به این حد رسیده است، از آنجا كه هماهنگ‌كننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ایشان باید مداخله كنند تا مشخص شود در كجا حق با دولت و در كجا حق با مجلس است.
منبع"ایلنا

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا